snelle levering
gratis bezorging vanaf €60,-
unieke wijnhuizen
uit voorraad leverbaar
Winkelwagen

items

€ 0,00

Winkelwagen

FAQ

 

BESTELPROCES

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Stap 1: Uw winkelwagen U gaat naar het product van uw keuze en klikt op ‘Aan winkelwagen toevoegen’. Vervolgens kunt u kiezen voor ‘Verder winkelen’, indien u nog meer producten wilt toevoegen of u kiest voor ‘ Volgende’.

Stap 2: Persoonsgegevens, afleveradres en betaalmethode Hier krijgt u de keuze: - Ik heb een account bij de Wijnshop - Ik wil een account aanmaken bij de Wijnshop - Ik wil zonder account bestellen

Kies de voor u passende optie en klik op ‘Volgende’. Hier kunt u uw N.A.W. gegevens invullen en/of controleren.
Vervolgens selecteert u een betaalmethode: iDeal of Rembours (zie kopje: betaalmogelijkheden voor meer informatie).

Stap 3: Afronden Wanneer alle gegevens kloppen kiest u voor ‘Bevestigen’ om uw bestelling af te ronden. In het volgende scherm kunt u uw bestelling en persoonlijke gegevens controleren. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de Algemene voorwaarden en te bevestigen dat u 18 jaar of ouder bent. Tenslotte kunt u drukken op ‘Bestel nu’ om de bestelling af te ronden.

BETALING

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt uw bestelling afrekenen met iDEAL . Hierbij maakt u gebruik van de online bankier omgeving van uw eigen bank; vertrouwd en veilig dus. Indien u niet beschikt over internet bankieren of liever aan de deur betaald, bij het afleveren van uw besteling, dan kunt u kiezen voor rembours. Als u hiervoor kiest, betaalt u € 5,- extra administratiekosten. Let u er wel op dat u aan de deur uitsluitend contant kunt betalen!

Zijn de getoonde prijzen inclusief btw?

Ja, de getoonde prijzen op de site van Pronk Wijnen zijn altijd inclusief btw.

LEVERING

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

De levertijd is afhankelijk van het product dat u heeft besteld. De producten die op voorraad zijn en besteld worden op een werkdag heeft u de volgende werkdag in huis. Voor producten die momenteel niet op voorraad zijn verschilt de levertijd, deze wordt altijd vermeld bij het product zelf.

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

Al onze bestellingen worden verzonden met PostNL. Indien u niet thuis bent op het moment van levering ontvangt u een briefje in uw brievenbus en zal het pakket de volgende dag nogmaals worden aangeboden. Indien u niet in staat bent het pakket bij de tweede aanbieding te accepteren zal het pakket naar het dichtstbijzijnde servicepunt van PostNL worden gebracht. Hier kunt u (met het door u ontvangen briefje in uw brievenbus) het pakket gedurende drie weken ophalen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 5,95 per bestelling. Indien u voor meer dan € 60,- bestelt betaalt u geen verzendkosten.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Op het moment dat wij uw bestelling versturen, ontvangt u van ons een e-mail met daarin de verzendbevestiging. In dit e-mailbericht vindt u een link waarmee u via Track & Trace van PostNL uw bestelling kunt volgen.

WAARDEBON

Hoe kan ik gebruik maken van een waardebon?

In de winkelwagen kunt u de code van uw waardebon invullen onder: ‘Vul uw waardebon in’. Vervolgens klikt u op ‘Voeg toe’ om de korting door te berekenen.

RETOURNEREN

Ik wil mijn pakket retourneren. Hoe doe ik dat?

Wanneer u, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over ons product dan kunt u het retour sturen. U heeft een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van het product door u, of een door u aangewezen derde. Na aanmelding van uw retourzending heeft u nog 14 dagen om de wijnen in, indien redelijkerwijs mogelijk, originele verpakking terug te sturen met behulp van het onderstaande retourformulier. Voordat u een wijn retourneert, verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice van Pronk Wijnen. Deze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer: 0294 210 462 (standaard tarief) of per mail via wijn@pronkwijnen.nl. Na aanmelding van de retourzending stort Pronk Wijnen het volledige aankoopbedrag (inclusief standaard verzendkosten voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug op uw rekening, als het product door Pronk Wijnen is ontvangen of de klant de verzending naar Pronk Wijnen kan aantonen. De retourkosten zijn voor uw rekening.

Klik hier om een retourformulier op te vragen of klik hier voor een modelformulier voor herroeping

Mag ik beoordelen of ik het wil houden?

U heeft het recht het product te beoordelen, om te bepalen of u het product wilt houden. U mag hiervoor het product beoordelen, zoals u ook in een winkel zou mogen. Indien u tijdens het beoordelen van het product handelingen heeft uitgevoerd die leiden tot waardevermindering, bent u zelf verantwoordelijk voor deze waardevermindering.

 

Retouradres

Van Houten Industriepark 1
1381 MZ Weesp
Postbus 5004
1380 GA Weesp

 

KLACHT

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Ondanks de zorg en aandacht die Pronk Wijnen aan haar producten besteedt, is het mogelijk dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval stuurt u een email met vermelding van uw ordernummer naar wijn@pronkwijnen.nl. Uw klacht zal zo snel mogelijk worden beantwoord, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie. Ook kunt u contact opnemen met de klantenservice van Pronk Wijnen: 0294-210462 (standaard tarief).

Wat kan ik doen als mijn klacht niet adequaat is opgelost?

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

GARANTIE

Heb ik recht op garantie?

Pronk Wijnen staat garant voor de kwaliteit van haar wijnen. Mocht u toch onverhoopt uw bestelling beschadigd, incompleet of foutief ontvangen, dan mag u het product/de producten retour zenden. Nadat wij het product hebben ontvangen, zullen wij ervoor zorgen dat het desbetreffende product wordt omgeruild, indien dit niet mogelijk is ontvangt u van ons het volledige bedrag, inclusief verzendkosten, retour.

Krijg ik mijn geld terug?

De garantie is vastgesteld volgens het toepasselijk recht. Dit houdt in dat wij in geval van gebreken de producten desgewenst eerst omruilen. Men spreekt hierbij van gebreken wanneer het product niet voldoet aan datgene dat de consument in alle redelijkheid kan verwachten. Als het omgeruilde product eveneens gebreken vertoont, kunt u de producten retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag.

Het restitutieproces neemt maximaal 14 dagen in beslag, vanaf het moment dat de retourzending wordt aangemeld. Hierbij merken wij wel aan dat wij pas overgaan tot restitutie op het moment dat wij het product retour hebben ontvangen, of de klant kan aantonen dat het product naar ons is opgestuurd.

CONTACT

Ik heb een vraag, waar kan ik terecht?

U kunt op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur contact opnemen met de klantenservice van Pronk Wijnen: 0294-210462 (standaard tarief).
Wij gebruiken cookies om het winkelen bij ons gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies Lees meer hierover.
x